položek
s DPH
  • Zobrazit

Offroad vybavení vítězů

04.05.2016
Zajímá Vás jaké vybavení mají vítězové letošních prestižních offroad závodů intercontinental rally a 4x4 Tisovec? Víme to protože obě posádky jsou našimi zákazníky a kamarády v jednom :). Podívejme se na jejich zkušenosti s offroad podvozky a vybavením.

Na čem jezdí vítězové Intercontinental Rally a 4x4 Tisovec?

Zajímá Vás jaké vybavení mají vítězové letošních prestižních offroad závodů Intercontinental rally a 4x4 Tisovec?
Víme to, protože obě posádky jsou našimi zákazníky a kamarády v jednom. Podívejme se na jejich zkušenosti  s offroad podvozky a vybavením. 




Speed company - Karel Mařík a Tomáš Kutmon - závod Intercontinental rally 2016 - vítězná posádka

Karel Mařík se svou Toyotou Landcruiser 90 3,0D, jel závod Intercontinental Rally již po někalikáté a zkušenosti byly jistě vhod.
Základem pro úspěšné zvládnutí závodu je samozřejmě řidič a jeho dovednosti, ale pokud zradí technika, může být řidič sebelepší a závod nedokončí
nebo jej postihne časová ztráta a nevyhraje.

Závod je zhruba 6000 km dlouhý a prověří přípravu auta na 110%. Terén je náročný na rychlost, tedy na pružiny, tlumiče a silenbloky podvozku.
Nejedná se zde o velké křížení náprav, ale o to, aby auto reflexivně reagovalo, správně drželo stopu a pokud možno to vše v rychlostech kolem 100 km/h a více.

S posádkou Speed Company jsme se již v loňském roce domluvily na testování podvozkové sady australského výrobce
Lovells pružiny i tlumiče.
Dle zkušeností a výsledků v loňském roce, pružiny Lovells zůstali i na další - tedy vítězný závod. Tlumiče až na gumové uložení přežily a byly použity letos jako rezervní.
Na letošní závod byli použity expanzní tlumiče Terrain Tamer, bohužel zadní tlumiče to nepřežily, jak popisuje Karel Mařík " pístnice tlumiče leží někde v Mauretánii, v cíli etapy prostě nebyl".
Tlumiče přední jsou v pořádku. Tlumiče jsou repasovatelné a pojedou i další závod. 
Náročnost terénu na tlumiče je vysoká, tzv. rolety je potřeba jet ve vysoké rychlosti a tlumiče trpí, tzn pokud tento 6000 km dlouhý závod dojedou, jedná se o kvalitní produkt.

Velkou otázkou bylo, jak tento náročný závod zvládnou silenbloky a hlavně ty na přední nápravě, která je u LC90 již s rameny a není "tuhá".
Dle závodníků až na dva spodní silenbloky dorazily do cíle všechny. Což byla pro nás výborná zpráva. Takto kilometrově a terénně těžký závod je pro silenbloky velmi náročný.

Když jsem se ptal pana Maříka, co patří k nejčastějším úkonům během závodu, odpověděl: "upoštět a foukat gumy, furt dokola, podle typu terénu :) ". K tomu jsme použili deflátory a 2 kompresory, aby to šlo
posádce co nejrychleji. Vše fungovalo jak mělo a nezklamalo v závodním tažení za vítězstvím. Mezi již klasické offroad doplňky je vozidlo vybaveno
LED světlem a šnorchlem s cyklonem.

Pneumatiky byly osvědčené z minulého roku a to Hankook RT-03 Dynapro, dle informací posádky jsou ideální. Disky byly použity ocelové ET-25 jeli již druhý závod.

Děkujeme posádce Speed Company za spolupráci a těšíme se na další intercontinental rally v roce 2017.

Přejeme Karlovi a Tomášovi mnoho šťastných kilometrů jak v offroadu, tak v životě :) 

Fotogalerie Speed Company & Escape4x4.cz


Toyota LC 90 Speed Company & Escape4x4.czToyota LC 90 Escape4x4
Vítězové intercontinental rally 2016Speed Company a Escape4x4.cz






Mirek Benz  - závod Tisovec 4x4 2016 - vítězná posádka


Mirek Benz a jeho upravený Nissan Patrol Y60 - 2,5T (skyline) jel známý offroad závod Tisovec, pořádaný každoročně na Slovensku.
Jako vždy byla atmosféra na tomto meetingu skvělá, posádky přijeli z celé Evropy a konkurence byla velká.
Tak jako výše zmiňovaný závodník Karel Mařík, tak i Mirek má již velké zkušenosti a ty se zúročili právě na letošním Tisovci.

Mirkův Patrol není obyčejný, je osazen 300 koňovým motorem z Nissanu Skyline, což z něj dělá opravdu náročného soupeře.
Podvozek na Patrolu je sestaven z pružin Lovells +4" medium a tlumiče Profender +4" nad pružinami jsou ještě podložky +5 cm,
Před závodem byly instalovány dorazy zadní nápravy, určeny pro vyšší lift vozu. Přední uzávěrka ARB a mnoho dalšího.

Závod na Tisovci je oproti Intercontinental Rally odlišný, auta nepřekonávají tisíce kilometrů, ale je kladen důraz na projetí
těžkého terénu, dlouhých a strmých výjezdů, kde je potřeba řidičský um a hlavně správné obutí. Mirek volil pneu Maxiss Crawler 37x14,5x15 
na disku ET -43 což spolu s nápravami z modelu Y61 tvoří nejlepší kombinaci.

Aktuálně je tento Nissan Patrol na prodej, takže pokud někdo z nadšenců má zájem, lze se s majitelem spojit a domluvit prohlídku.

Děkujeme posádce v čele s Mirkem za spolupráci a těšíme se na další Tisovec příští rok, kde možná pojede už s novým strojem.

Přejeme mnoho šťastných kilometrů jak v offroadu, tak v životě :) 

Fotogalerie vítěze na Tisovci 2016:

První místo Tisovec 2016vítězný pohár Tisovec 2016 Mirek Benz



 


KATEGORIE

Máte nápad, připomínku či vzkaz? Napište nám!

Platební metody
Akční nabídka
Nejprodávanější

FastCentrik® - Pronájem e-shopu

JavaScript musí být povolen